mandag den 7. oktober 2013

Æble-mango chutney

I mine forældres have står to helt fantastiske æbletræer, et med paradisæbler og et med discovery æbler. Min mor plejer selv at lave æblegele af æblerne, men da mine forældre står over for en flytning har hun i år ikke tid. Derfor fik jeg to store poser med både den ene og den anden slags æbler i med hjem. 
Jeg er endnu ikke nået til at lave den obligatoriske æblegele, men har forsøgt mig med æble-mango chutney. 


Heldigvis ejer alle kvinder i familien Den Grønne Syltebog. Det er åbenbart en slags tradition, dog er det første gang jeg bruger den.


Det tog hele to timer bare at snitte og skære alt frugt og grønt


Men endelig lækker æble-mango chutney. Jeg har endnu ikke prøvet at bruge det i en wokret, men det smager lækkert på ristet brød sammen brie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar